VÉDA – Közúti Intelligens Kamerahálózat

 


VÉDA – Közúti Intelligens Kamerahálózat Magyarországon

  A VÉDA – Közúti Intelligens Kamerahálózat automata közlekedés-ellenőrző rendszer Magyarország teljes területét lefedi. Az intelligens kamerahálózatot 2015. március 26-tól használja a hazai rendőrség a sebességtúllépésen kívül egyéb közúti szabálysértések automatikus rögzítésére. A közutak ellenőrzését mozgatható és telepített ellenőrzési pontokkal valósítja meg.
  
 A VÉDA kamerahálózat változtatható helyű ellenőrzési pontjai, az ARH CAM-S1 kamerák. Üzembe helyezésüket több mint kétéves előkészítés és több hónapos tesztidőszak előzte meg. A 160 darab „mindent látó traffipax” bevezetésének első szakaszában méri a járművek sebességét, és forgalmat is számol. A torlódásról jelzéseket továbbít és egy rendszámfelismerő modullal kiegészítve a jogsértésekről szóló információkat is azonnal a központba juttatja.A második fázisban a kamerák további ellenőrzési funkcióit kapcsolják be: az eszköz érzékelni fogja a tilos jelzésen áthajtást, a záróvonal átlépését, a kötelező haladási irány és a behajtási tilalom megszegését, valamint a buszsávban és a leállósávban való közlekedést. Pórul járhatnak azok is, akik kihangosító nélkül telefonálnak, vagy nem kapcsolják be a biztonsági övüket. A rendszámfelismerés segítségével kiszűrik majd azokat, akiknek lejárt a műszakija, vagy nincs befizetve a kötelező felelősségbiztosítása.
  
  2015 decemberében országszerte befejeződött a további 365 automata fix kamera telepítése a közúthálózat 132 olyan pontjára, amelyet a közlekedésbiztonsági szakemberek balesetveszélyesnek ítéltek meg. A telepített ellenőrzési pontokat a központi közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó és információs rendszer (KAFIR) köti össze az olyan kiszolgáló alrendszerekkel, mint a gépjármű-nyilvántartás vagy a körözési adatbázis.


Friss hírek az új közlekedés-ellenőrzési rendszerekről

 Az új mérőeszközökről, a telepített ellenőrzési pontok kihelyezéséről friss hírek, cikkek, riportok a TRAFFIPAXJELZŐK Facebook oldalán:


https://www.facebook.com/traffipaxjelzok

 

Hogyan jelezhetőek előre az új közúti ellenőrzési pontok?

Először foglaljuk össze, mi a teendő a VÉDA rendszer 160 darab változtatható helyű kamerájával, az ARH CAM-S1 előrejelzésével kapcsolatban. A sebességet ezek az eszközök lézeres elven állapítják meg, ezért előrejelzésük lézerdetektorral valósítható meg. Azoknak akik a passzív módszer helyett az aktív védelmet választják, lézerblokkolóinkat tudjuk javasolni. Az ARH CAM-S1 új frekvenciával üzemel, ezért vásárláskor fontos, hogy olyan készüléket válasszon, amely már képes felismerni az új mérőeszköz jelét.

A KIYO TECHNOLOGY kifejezetten az új lézeres sebességmérő előrejelzésére fejlesztette ki rendszámtábla keretbe épített lézerdetektorát. A KIYO D LITE lézerérzékelője egyszerűen felszerelhető, elegendő a rendszámtábla keretet kicserélni.

Lézeres mérőeszköz jelének érzékelésekor a készülék hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a mérőeszköz jelenlétéről, így a haladási sebesség szükség esetén korrigálható. Fontos tudni, hogy a készülék használatát nem tiltja jogszabály, ugyanis semmiképpen sem zavarja a rendőrségi sebességmérőt.

Azoknak akik a passzív módszer helyett az aktív védelmet választják, lézerblokkolóinkat tudjuk javasolni. A lézerblokkolók közül a teljesen rejtve beépíthető a trend. Ennek nem csak esztétikai oka van, hanem az is, hogy a kíváncsi szemek elől elbújtatható, hogy éppen milyen berendezések találhatóak az autón, ezért lézerblokkoló beszerzésnél mindenképpen olyan terméket ajánlunk, amely könnyen rejthető, kisméretű szenzorokkal rendelkezik. A rejtés megvalósítható speciális rendszámkeretek és infraáteresztő PERSPEX lapok segítségével is. Vegye fel velünk a kapcsolatot, vagy kérjen tőlünk visszahívást, hogy segítsünk megtalálni az Önnek legmegfelelőbb aktív védelmi rendszert és az Önhöz legközelebbi beszerelő műhelyt.

A 160 darab változtatható helyű kamerán kívül a 365 darab telepített radarmodullal ellátott forgalomfigyelő kamera előrejelzéséről is gondoskodni kell, amelyek az ország 132 pontján vannak elhelyezve. A sebességet ezek az eszközök radaros elven állapítják meg, ezért előrejelzésük radardetektorral vagy telepített adatbázissal rendelkező GPS detektorral valósítható meg.

A radaros sebességmérők közel azonos frekvenciát használnak, mint a fotocellás ajtók és egyéb mikrohullámú berendezések, ezért számos esetben téves riasztásra számíthatunk a fix traffipaxok előrejelzése közben. Ezek a téves riasztások jelentősen csökkenthetők olyan professzionális radar- és lézerdetektorok használatával, mint amelyek megtalálhatóak az ESCORT cég kínálatában.
 
 
A fenti cikk megjelenésének időpontja 2015.09.01, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A cikk pontosságáért és hasznosságáért cégünk mindent megtesz, de tartalmukért felelősséget nem vállal.

Főmenü

Termékkategóriák